
Webinar: Kadrovska pravna varnost
Razlogi za prijavo na webinar
Naučili se boste kako vpeljati zakonske zahteve v delovne procese, da boste brez skrbi pričakali obisk inšpektorjev in hkrati okrepili razvoj človeških virov. Tako boste storili ključen korak k varnejšemu, bolj preglednemu ter motivirajočemu delovnemu okolju, ki ustvarja pogoje za uspeh vseh zaposlenih.

PODROČJE
Upravljanje s človeškimi viri

TERMIN
22.4.2025

ČAS TRAJANJA
10:00 – 13:00

OBLIKA PREDAVANJA
Webinar
Podrobnejši program delavnice
Podrobnejši program delavnice
1. Uvod v kadrovsko pravno varnost
Osnovni pojmi in pomen
- Kaj je kadrovska pravna varnost in zakaj je ključna za vsako organizacijo?
- Povezava med spoštovanjem zakonodaje, varovanjem pravic zaposlenih in produktivnostjo.
Pregled pravnih okvirov
- Predstavitev relevantnih zakonov (Zakon o delovnih razmerjih, Zakon o varnosti in zdravju pri delu, Obligacijski zakonik itd.).
- Odgovornost delodajalca pri spoštovanju delovnopravne in varnostne zakonodaje.
2. Prostojnosti inšpektorja za delo in inšpektorja za varstvo pri delu
Vloga in pooblastila Inšpektorata RS za delo (IRSD)
- Katere dokumente zahteva, kako poteka klasičen inšpekcijski nadzor?
- Razlika med rednim, izrednim in ciljno usmerjenim nadzorom.
Vloga in pooblastila inšpektorjev za varstvo pri delu
- Zakonska podlaga za nadzore na področju varnosti in zdravja pri delu (VZD).
- Povezava med varnostno dokumentacijo in nadzorom požarne varnosti.
3. Vrste inšpekcijskih pregledov in letne programske usmeritve
Letne programske usmeritve IRSD
- Na katerih področjih je pričakovati pogostejše preglede?
- Aktualni trendi in prioritetna področja (npr. delovni čas, evidence, pogodbe za določen čas ipd.).
Rutinski pregledi in specifični (ciljni) pregledi
- Kako se nanje pripraviti in kaj pričakovati od inšpektorjev?
- Primeri iz prakse (način zbiranja dokazov, obseg preverjanja dokumentacije).
4. Pogosto zaznane kršitve in kako zmanjšati tveganja glob
Pogoste nepravilnosti v dokumentaciji
- Pomanjkljive pogodbe o zaposlitvi, neustrezna interna pravila, manjkajoči aneksi.
- Napačna ali nepopolna kadrovska evidenca in evidence delovnega časa.
Neustrezen obračun plač, nadur in dodatkov
- Dilematski primeri iz prakse (kalkulacije, evidenca nadur).
- Opozorila in praksa sodišč v primeru sporov glede plačila za delo.
Napačno urejena pravila pri pogodbah za določen čas in drugih oblikah dela
- Najpogostejši primeri pogodb, ki »ne vzdržijo« inšpekcijskega pregleda.
- Kritične točke pri začasnem in občasnem delu (avtorske pogodbe, študentsko delo).
5. KljučniI delovnopravni dokumenti pod drobnogledom
Interni akti in pravilniki
- Pravilnik o delovnem času, o letnih dopustih, o disciplinski odgovornosti …
- Pogoste napake pri pripravi ali posodabljanju internih aktov.
Pogodbe o zaposlitvi in aneksi
- Minimalne in obvezne sestavine pogodb (določitev delovnega mesta, plačila, delovnega časa itd.).
- Kdaj je nujen aneks in kako pravilno izpeljati spremembo pogodbe.
Personalne mape
- Kaj mora biti v personalni mapi (kopija pogodbe, potrdila o usposabljanjih, zdravniški pregledi itd.).
- Arhiviranje in roki hrambe dokumentov.
6. Zlata pravila do kadrovske pravne varnsoti na delovnopravnem področju
(»30 zlatih pravil« prežema celoten seminar; tukaj so ključne točke povzete v obliki preglednih smernic.)
Vzpostavitev jasnih in konsistentnih procesov
- Postopki zaposlitve in odpuščanja (od razpisa do konca delovnega razmerja).
- Definiranje odgovornosti in pristojnosti v kadrovski službi.
Upoštevanje zakonitih oblik dela
- Pogodbe za določen in nedoločen čas, podjemne pogodbe, študentsko delo itd.
- Pravilni postopki in evidenca za vsako obliko dela.
Redno spremljanje in posodabljanje dokumentacije
- Spremljanje sprememb zakonodaje in obvezno revidiranje internih aktov.
- Vzpostavitev in vodenje digitaliziranih evidenc (če je to v podjetju mogoče).
7. Varstvo in zdravje pri delu ter požarna varnost
Zakaj sama izjava z oceno tveganja ni dovolj
- Vsebina izjave z oceno tveganja in njena prilagoditev delovnemu mestu ter nalogam.
- Pomembnost izvedbe vseh priporočil iz izjave v praksi.
Ključni procesi na področju varstva pri delu in ustreznost dokumentiranja
- Obveznosti delodajalca: usposabljanje, zdravniški pregledi, varnostna navodila, označevanje nevarnih mest itd.
- Sodelovanje z zunanjimi strokovnimi službami (koordinatorjem za varstvo pri delu ipd.).
Tveganje regresnih zahtevkov ZZZS v primeru nezgode pri delu
- Kako pravilna dokumentacija (zapisniki o nezgodah, izjave prič …) zmanjša tveganje za delodajalca.
- Praktični primeri odgovornosti delodajalcev v primeru poškodb ali nesreč.
8. Kako se pripraviti na inšpekcijski nadzro in ga uspešno zaključiti
Priprava na obisk inšpektorjev
- Pregled in urejanje kritične dokumentacije.
- Zagotavljanje prisotnosti odgovornih oseb in prostorska priprava (lokacija dokumentacije).
Potek inšpekcijskega postopka
- Vaše pravice in dolžnosti (roki za dopolnitve, pritožbe na zapisnik, pritožbe na odločbo …).
- Komunikacija z inšpektorji in taktike, kako preprečiti nesporazume.
Ukrepi po končanem nadzoru
- Izpolnitev naloženih ukrepov v predpisanih rokih.
- Interna analiza, kako še izboljšati stanje kadrovske pravne varnosti v podjetju.
9. Kako si z vzpostavitvijo celovite kadrovske pravne varnosti zmanjšate tveganje glob in tožb delavcev
Sistematičen pristop k urejanju kadrovske dokumentacije
- Vloga vodstva pri zagotavljanju skladnosti.
- Redno spremljanje sprememb delovnopravne in varnostne zakonodaje.
Odlično izhodišče za nadaljnji razvoj človeških virov
- Kako urejeno kadrovsko področje prispeva k stabilni organizacijski klimi in boljšemu managementu kadrov.
- Povezava med pravno urejenostjo ter motivacijo in zadovoljstvom zaposlenih.
10. Vaša vprašanja in diskusija
- Prostor za vaša praktična vprašanja in dileme iz vsakdanjega dela.
- Individualne situacije in možni predlogi rešitev.
- Zaključna priporočila predavateljice
Cilj izobraževanja
Cilj izobraževanja
- Spoznali boste 30 zlatih pravil, s katerimi se boste učinkovito izognili globam ter postavili trdne temelje za razvoj in upravljanje človeških virov.
- Pridobili boste jasen vpogled v pristojnosti inšpekcijskih organov in se znali ustrezno odzvati v primeru njihovega nadzora.
- Naučili se boste učinkovitih praks, kako zakonske zahteve smiselno prenesti v vsakodnevno prakso in tako zmanjšati tveganje tožb in glob.
- Okrepili boste notranje kadrovske procese ter vzpostavili varnejše, preglednejše in bolj produktivno delovno okolje.
Bonus darilo - osebni posvet s HR strokovnjakinjo
Osebni posvet s HR strokovnjakinjo
Osebni posvet s predavateljico Andrejo S. Koderman
Ob prijavi na webinar vam pripada 20 min osebno svetovanje s predavateljico Andrejo S. Koderman.
Na posvetu bo odgovorila na vsa vaša specifična vprašanja. Možne termine za osebni posvet prejmete dan po izobraževanju. Posveto boste lahko rezervirali po izobraževanju.
Komu je namenjeno izobraževanje
Komu je namenjeno izobraževanje
Izobraževanje je namenjeno:
- vodjem kadrovskih služb in strokovnim sodelavcem v kadrovski službi,
- direktorjem in lastnikom manjših ter srednjih podjetij,
- računovodjem in poslovnim sekretarjem, ki se srečujejo z delovnopravnimi nalogami,
- osebam, ki izvajajo naloge varnosti in zdravja pri delu,
- vsem, ki želijo nadgraditi svoje znanje na kadrovskem področju ter celovito urediti dokumentacijo in prakse z vidika delovnopravne zakonodaje.
Cena izobraževanja s popusti
Cena izobraževanja s popusti
15 % popust do 18. aprila
Redna cena webinarja znaša 197 EUR (DDV ni vključen).
V kolikor se prijavite do vključno 18. aprila vam pripada 15 % popust za zgodnjo prijavo.
Kotizacija s popustom tako znaša 167,45 EUR (DDV ni vključen).
Če se webinarja ne boste mogli udeležiti, vam bo na voljo posnetek predavanja.
Prijava vključuje:
- izvedbo webinarja,
- posnetek webinarja ter gradivo za prenos znanja v podjetju (prejmete po koncu webinarja),
- odgovore na vaša konkretna vprašanja.
Izobraževanje bo potekalo:
Kdaj: v torek, 22. aprila 2025, od 10.00 do 13.00.
Kje: preko platforme Zoom (ob prijavi in plačilu boste prejeli povezavo do webinarja).
Izjave udeležencev

Zelo dobra vsebina, veliko koristnih in uporabnih informacij ter nasvetov.
Zelo sem zadovoljna z delavnico in upam, da bom čim več tega (slišanega) prenesla v prakso čim hitreje.
Absolutno sem na delavnici prejela koristne informacije , ki jih bom lahko izvajala v svoji službi.
Prejel sem koristne informacije, ki so bile izčrpne in dobro razložene. Uporabno predavanje. Hvala!
Prejeto znanje bom prenesla v prakso. Odlična delavnica, ki jo toplo priporočam.
Zagotovo bom prejeto znanje prenesla v prakso, saj sem izvedela za mnogo stvari, ki sem jih danes slišala prvič. Prijava se je izkazala za dobro odločitev.